MINUST

Minu siiani elatud elu on olnud nauditav teekond nii isiklikus kui ka tööalases mõttes. Elu elatud minast on saanud inimene, kelle sõber ma ise sooviksin olla. Ja seda ma olen aastatega õppinud. Soovitan teilegi, head lugejad, endaga sõbraks saada. See tõstab heas mõttes oluliselt enesehinnangut.

2009. aastal lõpetasin ma enda jaoks töö tegemise, kui minust sai Kehtna Põhikooli sotsiaalpedagoog-psühholoog. Psühholoogia valdkonnast ja psühholoogi ametist on minu jaoks saanud nüüdseks juba pigem hobi kui töö. Seega võin ma ennast pidada õnnelikuks inimeseks, kes tegeleb päevast päeva enda hobiga juba 15 aastat. Koolis olles 10 aastat, haiglas juba13. aasta. Viimased 7 aastat jagasin enda aega Pirita Majandusgümnaasiumi, Põhja-Eesti Regionaalhaigla ja Ida-Tallinna Keskhaigla vahel.

Minu endised õpilased, keda ma hellusega “lapsekesteks” kutsun, on muutnud mind paremaks ja teadlikumaks inimeseks. Samuti on seda teinud minu haiglapatsiendid ja kliendid Mahena Kriisinõustamiskeskusest, keda kutsun lugupidavalt “enda inimesteks”. Aitäh neile selle eest, et nad on jaganud minuga Oma Lugusid!

Kui minu käest küsitakse, missuguste valdkondadega ma erialaselt tegelen, siis nendeks on
surm ja lein ning onkoloogilised ja neuroloogilised haigused.

Inimesed, kellega erialaselt tegelen, ei ole minu jaoks mitte haiged inimesed, vaid inimesed, kellel on haigus.

Sõna surm on sageli inimeste jaoks hirmutav, kuid minu jaoks on surmateemadega tegelemine auavaldus elule.

Elame elule!

Inna Narro-Taimsaare,
MA kliiniline psühholoog

Inna Narro -Taimsaare (22.12.1969)

kliiniline psühholoog, MA (valdkond neuroloogia, onkoloogia)
Ida -Tallinna Keskhaigla Magdaleena Onkoloogiakeskus
AS Põhja-Eestit Regionaalhaigla Taastus-ja palliatiivravi keskus
MTÜ Mahena Kriisinõustamiskeskuse kliiniline psühholoog-nõustaja ning koolitaja

HARIDUSLUGU
  • 2015-2017 Tartu Ülikool – magistrikraad MA (Master of Arts in Social Sciences)
    kliinilise psühholoogia suunal, uurimisvaldkond onkopsühholoogia
  • 2005 – 2009   Eraakadeemia NORD (Eesti)  – bakalaureusekraad,  cum laude.
    Eriala: psühholoogia
  • 1997 – 1999 Lääne-Virumaa Kutsekõrgkool (Eesti) – eriala: raamatupidamine.
  • 1986 – 1988  Rakvere Reaalgümnaasium (Rakvere III KK) (Eesti) – Tase: Keskharidus
ERIALANE TÖÖKOGEMUS
  • 19.09.2024- … SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla Taastus-ja Palliatiivravi keskus – kliiniline psühholoog
  • 01.08.2022 – … Ida Tallinna Keskhaigla Taastusravi – ja Onkoloogiakeskus– kliiniline psühholoog
  • 01.09.2017 – 17. 08.2024 Pirita Majandusgümnaasium – koolipsühholoog gümnaasiumiastmes, psühholoogia aine ning reklaami- ja mõjustamisepsühholoogia aineõpetaja gümnaasiumiastmes
  • 01.09.2019 – … MTÜ Mahena kliiniline psühholoog-nõustaja
  • 09. 2012 – 2022 Põhja Tallinna Regionaalhaigla, Hiiu Taastus-ja palliatiivravi kliinik- kliiniline psühholoog (kliinilise psühholoogi kutse tase 7 aastast 2018)
      • Töö kirjeldus: patsientide ja nende lähedaste psühholoogiline nõustamine; koostöös arstidega patsiendi ravi psühholoogiline toetamine ja patsiendi psühholoogiline aktiveerimine/motiveerimine.
      • Kognitiivsete funktsioonide uuringute läbiviimine, tulemuste analüüs ja vajalike psühholoogiliste meetodite leidmine ja praktiseerimine.
      • Patsiendi ja tema lähedaste (leina) nõustamine.
      • Patsiendi ja tema lähedaste ettevalmistamine patsiendi surmaks ja suremiseks.
      • Isiksuse uuringud ja meeleoluhäirete hindamised.
  • 22. 08.2011 – 21. 06. 2012 Tallinna Kunstigümnaasium – koolipsühholoog/9. klassi juhataja
  • 22.08. 2009 – 30. 06. 2011 Kehtna Põhikool – sotsiaalpedagoog/koolipsühholoog
  • 01. 04. 2008 – 31.05. 2009 Eraakadeemia Nord (Eesti) – õppeosakonnajuhataja asetäitja/nõustaja/turundusjuht
  • 1991 märts – 2008 märts Töötatud era- ja riigisektoris reklaami- ning müügivaldkonnas.
  • 2002-2004 – Rootsi Kuningriik (Vallentuna, kinnisvara- raamatupidaja)
ERIALASED TÄIENDKOOLITUSED
  • 2022 november – detsember Lahenduskeskse lühiteraapia algkursus (52 tundi, 2 EAP),
    Mari Saari
  • 2021 september – juuni 2022 Tartu Ülikool-  kliinilise kutseaasta raames
    WAISi testikoolitus, Ärevuse konseptualiseering, Meeleoluhäirete konseptualiseering
    Isiksuse hindamine -STiP, Grupitöö treening
  • 2020 Tallinna Ülikool- „Ülevaade psühhoteraapiatest“, Ants Parktal, Margus Laurik (4 EAP)
  • 2019-2020 Mahena Kriisinõustamise ja Eneseleidmise keskus- „KRIISINÕUSTAMISE TEOORIA JA PRAKTIKA“ –spetsialistide kvalifikatsiooni tõstmise 2-aastane süvakursus (12 EAP)
  • 2017  Tartu Ülikool- Isiksusehäired ja mittekohanev isiksus (78 tundi, 3EAP)
  • 2016 SA PERH Psühhiaatriakliinik – „Panksepa afektiivajuteadusliku käsitluse kohtumine molekulaartegeentikaga“, Jaanus Harro (2 EPS punkti)
  • 2015 Tartu Ülikool – „Terves kehas terved geenid“, Lili Milani (8 tundi, 0,25 EAP)
  • 2015 SA PERH psühhiaatriakliinik- „Depressioon somaatiliste haiguste korral, somatisatsioonihäire ja hüpohondria olemus“, (8 tundi)
  • 2015 AppsTerv projekt-„Veebipõhiste nõustajate koolitused ja supervisioonid“, Karmel Tall (10 tundi)
  • 2014 SA PERH, psühhiaatriakliinik- „Psühhoos, diagnostika, diferentsiaaldiagnoos ja ravi“, (8 tundi)
  • 2014 SA PERH- „Laps ja nooruk ning surm“, (8 tundi)
  • 2014 MTÜ Mahena- „Stressi olemus, seos toitumisega, toimetulekustrateegiad“, Tiina Naarits-Linn, dr Karmen Joller, Maria-Helena Naarits (4 tundi)
  • 2014 Tartu Ülikool – „CERADi kasutajakoolitus algajatele“ (8 tundi), Liina Vahter PhD, Katrin Gross-Paju PhD, Margus Ennok
  • 2014 Avatud Meele Instituut– „Mõjutusvahendite mitmekesistamine ja võrgustikutöö tõhustamine“, Ene Kulasalu, Ene Velström (24 tundi)
  • 2014 Tartu Ülikool- „KKT sissejuhatav kursus“ (156 tundi), (6 EAP)
  • 2014 Tallinna Ülikool- projekt „Aasta Ülikoolis“ september 2013 –mai 2014, Arengupsühholoogia (5EAP, K.Uriko), Sissejuhatus psüühikasse (5 EAP, A. Toomela), Isiksusepsühholoogia (5 EAP, A.Pulver)
  • 2013 PERH- Psühhiaatria osakond, „Depressioon somaatiliste haiguste korral ja somatisatsioonihäire seostest isiksuse struktuuri ning peremudelitega“, V. Sergejev, psühhiaater, (5 akadeemilist tundi)
  • 2013 Tervise Arengu Instituut  – „Tervislik ettevõte- meie edu võti“ (14 tundi)
  • 2013  SA PERH, „Surm ja suremine – kuidas toetada nii, et ise terveks jääks?“, Merle Parmak, psühholoog (6 akadeemilist tundi)
  • 2013  Tartu Ülikooli elukestva õppe keskus- „Surm ja lein“, Karmel Tall, (80 tundi) (3EAP)
  • 2013 Tallinna Ülikool- „Positiivne psühholoogia“, Ann Elgula (4 tundi)
  • 2012  Tartu Ülikooli arstiteaduskonna täienduskeskus– „Neuroloogia mitteneuroloogidele“- Sulev Haldre, Andrus Kreis, (20 tundi)
  • 2012 Rocca al Mare kool- „Vahetu kriisisekkumine ja järeltegevused“, Pille Isat, psühholoog, (18 akadeemilist tundi)

Pädevus: kliiniline psühholoog, tase 7, (kutsetunnistus nr 138219), kriisinõustaja
Töökeel: eesti, vene
Nõustamisviis: vahetu Tallinnas
Kontakt: info.mahena@gmail.com


Kliinilise psühholoogi töö sisu on inimese isiksuseomaduste, psüühiliste protsesside ja probleemide hindamine ja mõõtmine kehaliste ja psüühiliste haiguste ning inimese häiritud psühhosotsiaalse funktsioneerimise puhul.

Psüühika- ja käitumishäirete psühholoogiline diagnostika,  toetav psühhoteraapia ja nõustamine.


Kasutatavad erialased mõõtevahendid ja meetodid:
Kognitiivse võimekuse hindamiseks:
WAIS – Wechsleri intelligentsustest täiskasvanutele (Wechsler Adult Intelligence Scale)
CERAD (The Consortium to Establish a Registry for Alzheimer’s Disease)- neuropsühholoogiline hindamisvahend
MMSE (Mini-Mental State Examination)- kognitiivsete funktsioonide sõeltest
MoCA (The Montreal Cognitive Assessment)– kognitiivsete funktsioonide sõeltest
(Kognitiivset hindamist suuteline läbi viima ka vene keeles v. a WAIS)

Isiksuse hindamisvahendid:
– StIP (DSM-V kliiniline intervjuu)
– ICD-10 (RHK-10 kliiniline intervjuu)

Meeleoluhäirete hindamisvahendid
Depressiooni ja ärevuse hindamise erinevad küsimustikud

Läbitud teraapiakursused
Kognitiiv-käitumisteraapia algkursus (KKT)
Lahenduskeskse lühiteraapia algkursus (LKLT)

Lisapädevus
Kriisinõustaja

Õpetaja ametit olen alati austanud ja auga pidanud. Kui õpetaja austab ennast, siis austab ta ka enda õpilasi. Kui ma 2018. aastal esimest korda Pirita Majandusgümnaasiumis klassi ette astusin, siis olid minu esimeseks lauseks pärast tervitust ja enda tutvustust: “Ma ei tulnud siia mitte teid õpetama, vaid teiega teadmisi vahetama ja enda kogemust jagama”. Õpilased on olnud mulle pigem koostööpartnerid kui õpetatavad, sest neilgi on vastavalt enda eale omandatud teadmised, mis vanemale põlvkonnale tundmatud.

Õpilaste sõnul olid minu tunnid stressi-ja pingevabad. Tunnid koosnesid teemakohastest aruteludest, kus õpilased said enda arvamusi ja teadmisi omavahel ning minuga jagada. Kontrolltööde ajal said õpilased kasutada materjale juhul, kui nad tegid seda üksi. Minu lemmikstiilis kontrolltööd toimusid kas paaris või grupis. Materjale ma sellisel juhul kasutada ei lubanud, kuid nad said teemad omavahel läbi arutada. Minu arust on see parim moodus noortele õpetada, mida tähendab koostöö ja kuidas see toimib.

Ma võin uhkusega öelda, et minu valikaine tunnid olid koolis väga populaarsed ning grupid said väga ruttu huvilistega täidetud.

Kui Pirita Majadusgümnaasiumi 7ndate klassidega olin õppeaastat viimase tunniga lõpetamas, siis paljud noormehed tulid mul kätt suruma ja tänasid huvitavate tundide ning koosveedetud aja eest. Selle peale mõtlemine toob mulle siiani naeratuse näole ja pisarad silma.

Ja minu klass. 2021. aasta sügisel sai minust 10b klassi juhataja. Kui direktor seda võimalust mulle pakkus, ütlesin kohe mõtlemata “jah”. Esiteks, mul oli juba olemas klassijuhataja kogemus Tallinna Kunstigümnaasiumi ajast. Ja teiseks, see oli omamoodi provokatiivne väljakutse. Pirita Majandusgümnaasiumi 10b klassi hakkab juhatama kliiniline psühholoog. Kaks aastat koos enda klassiga andis mälestused kooliajast, mida ma kunagi ei unusta. Ühised üritused, pisarad ja naerud, mured ja rõõmud, koos õpitud tunnid… ja mis parata, mõnikord ka “kukepoksid” õpetajatega, kui tundsin, et minu lapsekestele on liiga teinud. Me juhtimise üksteist hästi ja nad tegid mind tõesti õnnelikuks.

Ülikoolis lektorina tudengite ees seistes tundsin suurt vastutust nii nendesse suhtumise kui teadmiste edasiandmise ees. Minu jaoks on tudeng auditooriumis alati kas tulevane või praegune kolleeg, sest magistriõppe noored sageli teevad juba erialast tööd.

Tartu Ülikool andis mulle tudengite õpetamise kaudu võimaluse süveneda rohkem akadeemilisse maailma ning õpetades õppisin ise samapalju või rohkemgi kui mu õpilased.

Vapustav energia ja suhtumine! Jagatud lood olid siirad ning liigutasid väga. Mul isiklikult oli korduvalt silm märg. Väga põnev oli kuulata kellegi ausat ja teistugust vaatenurka. Inspireeris!

Inna, oled heas mõttes karismaatiline ja otsekohene inimene. Sind oli väga-väga huvitav kuulata ning andsid psühholoogi tööle hoopis teise vaatevinkli. Mulle jäi sügavalt kõlama, kui oluliseks pead inimese enda soove oma töös ning kuidas oled valmis nende nimel võitlema. Võtan kindlasti endaga kaasa selle inimlikkuse, mis Su esitlusest niivõrd välja tuli.

Väga mõnus ettekanne oli, kordagi polnud igav. Ma ei olnud varem palliatiivsest ravist kuulnud, seega oli kogu esitlus eriti põnev ja silmaringi avardav. Eriti meeldis mulle, kuidas meisse suhtuti kui kolleegidesse, mitte mingisugustesse madalamatesse tegelastesse, kellele tuleb tarkus pähe taguda. Oleksin olnud nõus kauemgi kuulama. Esitluse vorm oli ka tore selle poolest, et see ei olnud nii ametlik, vaid sai nalja ja öeldi asjad otse välja nii, nagu nad tegelikult on (palliatiivse ravi patsiendiga on okei käia ka metsas õlut joomas ja suitsetamas, kui see tema elukvaliteeti paremaks muudab). Tõesti suur aitäh!

Mind hämmastas see isiksus – konkreetne ja väljapeetud välimus, kuid ülimalt soe ja lahke sisemus. Oleksin tahtnud rohkem ja kauem kuulata. Täiesti vapustav kogemus! Leina teema muidugi ongi üks mu lemmikuid. Kuidas see oli, et ürgnaiselikkuse muinasjutt oligi raamatus “Naised, kes jooksevad huntidega” – Kontnaine on see, kes surub surma kahe elu vahele. Loodan, et kohtume veel!

Ootasin seda kohtumist ja ma ei pidanud pettuma. Oled oma tehtud töö ja rajaga mulle eeskujuks, kus mina Tartus rada alles looma hakkan. 🙂 Mulle meeldib su esinemisoskus. Andreas.

Vapustav inimene! Nii värskendav on kuulata nii vahetut ja siirast inimest, kes räägib ausalt ja avatult tabudest teemadest nagu nt surm ja seks. Jäin pidevalt lihtsalt mõtlema, et Inna oleks õppejõuna kindlasti legend. Rääkisime omavahel veel, et kindlasti tahaks.

Scroll to Top